Bli Medlem i Lunds BOIS 2024
Lunds BoIS
Lunds Boll och Idrottssällskap

Välkomna till Lunds BoIS! Vi har bollen!

Vi är Lunds äldsta fotbollsklubb - med den breda ungdomsverksamheten.

Här tränar och spelar flickor, pojkar, herr- och damseniorer.

Skicka gärna ett mail till kansliet@lundsbois.se om du inte hittar det du sökte så tar vi kontakt.

Fotbollsfest i Lund - UEFA F17-EM 2024
2024-04-15 22:45

Vår stad Lund kommer att tillsammans med Malmö under den 5 – 18 maj att vara värd för det spännande evenemanget inom flickfotboll UEFA F17-EM 2024.

8 nationer kommer att tävla och de är uppdelade i två grupper;

• Grupp A: Sverige, Norge, England, Frankrike.
  • Grupp B: Spanien, Polen, Belgien, Portugal.

Ni kan läsa om matchprogram mm på mästerskapets hemsida: UEFA F17 EM.

Seriepremiären 2024 är här
2024-04-12 20:24

Våra lag har verkligen inte legat på latsidan under försäsongen. Det har spelats flertals träningsmatcher och försäsongsturneringar under de senaste veckorna.

I helgen fortsätter det. Då är det dags för den stora seriepremiären för de flesta av våra lag.

Damlaget "tjuvstartade" egentligen redan förra helgen, med vinst mot Klågerups GoIF i sin första hemmamatch och P16 har i skrivande stund precis klarat av sin seriepremiär oavgjort borta mot Kävlinge Harrie.

Längtan efter seriestarterna är äntligen över och nu får lagen tillfälle att mäta sina krafter mot gamla och nya rivaler. Nu kan vi alla förvänta oss mer liv och händelse på Gunnesbo Gård, i vår klubbstuga och kisoken under helgerna.

Vi har ställt några frågor om seriepremiären till våra två seniortränare, André och Jakob.

Tack Olof Lundh
2024-04-11 10:47
Ladda album (+24 bilder) >>

I fredags gästades Lunds BOIS av en av Sveriges absolut främsta fotbollsjournalister Olof Lundh!

Flera BoIS-are samlades i Gunnesboskolans matsal för att lyssna på Olofs intressanta föredrag.

Exklusiv föreläsning med Olof Lundh
2024-03-28 15:14

Fotbollsjournalisten Olof Lund var prisutdelare på Sverige United Guldhanden galan då en av Lunds BoIS eldsjälar tilldelades Bronshanden. Det var där och då idén föddes och Olof erbjöd sig att komma till Lunds BoIS och hålla en föreläsning om dagens mäktiga fotbollsvärld.

Olof är uppvuxen i Lund, vilket fortfarande hörs på hans charmiga lundensiska som låter extra "bred" på TV. Olof har i sina yngre dagar under en period spelat i Lunds BoIS och därför brinner hans hjärta lite extra för vår klubb.

Alla BoIS-are med familjer och vänner är välkomna till denna exklusiva fredagsföreläsning, den 5 april kl.18 i Gunnesboskolans matsal.

F2009 vinnare i vintercupen Anderslövs Vinterspel
2024-03-26 22:37

Lunds BoIS äldsta flicklag levererar igen!

F2009 ställde upp i Anderslövs Vinterspel - en träningsturnering med sex F14 lag som startade under hösten förra året, pågick hela vintern och avslutades förra helgen med ett avgörande slutspel.

Nyheter från våra lag
P9 (Födda 15), 14/04 21:21