Nu har vi gått på sommaruppehåll och kan konstatera att vi ligger hyfsat stabilt på en fjärdeplats i tabellen, bara 1-3 poäng efter tvåan och trean. Vi har tagit hem åtta trepoängare, spelat tre oavgjorda och förlorat två matcher. Frida ligger tvåa i skytteligan (dock med tre matcher färre spelade än ettan) och Emelie femma!
Det har minst sagt varit en vår som har svängt fram och tillbaka och upp och ner. Vi har haft en hel del oflyt och otur både med resultat och skador. Dessvärre har truppen decimerats en del och slagits hårt med långsiktiga skador på Sabrina, Emelie och Frida som inte kommer kunna spela mer den här säsongen.. Även Bäsa drog upp skadan hon ådrog sig i vintras men förhoppningen är att hon i alla fall kommer vara spelklar igen till hösten!
Samtidigt som vi åkt på tråkiga skador har vi fått lite tillökning då både Diddi och Mathilda kommit tillbaka på riktigt efter mammaledigheterna. Även Tambour har tillkommit mot slutet av våren och stärkt upp truppen!
Resultatmässigt har det inte riktigt gått som vi hoppats. Vi åkte på en tung förlust mot Åkarp som i vår mening var djupt orättvis. Både Sara och Ata fick ta emot röda kort av domaren under matchen varför vi spelade med 10 man 75 % av matchen. Efter matchen fick vi veta att domaren var bror till en spelare i laget. Vi anmälde saken till Skåneboll som konstaterade att det förelegat en jävsituation men avslog likväl vår begäran om att få matchen omspelad. Ett beslut som var minst sagt svagt motiverat, både moraliskt och regelmässigt.
Vi tappade även poäng mot LFF och nu på slutet mot Klågerup som slutar oavgjorda. Vi tappar spelet i båda matcherna på ungefär samma vis, vi har från början allt momentum och bra koll på matchen men när vi åker på skador (Sara mot LFF och Emelie mot Klågerup) blir vi skakade och tappar greppet om matchen helt..
Det har med andra ord varit en ganska tuff vår mentalt och uppehållet är väldigt efterlängtat för att kunna landa och ladda om batterierna. Därför var det också extra gött att avsluta våren med flaggan i topp med en seger mot Uppåkra i torsdags! Vi tog inte bara tre poäng utan spelade faktiskt jäkligt bra fotboll hela matchen också!
Vi tar dock inte helt sommarlov från fotbollen för den 4 juli åker vi upp till Åhus igen för att spela beachfotboll! Det var ett par år sedan vi var där sist så vi ser oerhört mycket fram emot en dag i solen (och sanden) tillsammans!